Facebook名片

2013年5月6日 星期一

Episode Five

心穎提醒我,不斷縱容自己跟同事們處於對立狀態,對自己一啲好處都冇。

心穎比我聰明世故,這個我心裡面其實清楚不過。不過礙於面子,我通常都唔肯響佢面前直接承認呢個事實。只係佢既說話,對我黎講其實往往都極具份量,因為我清楚,絕大部份既時候,佢睇事情都比我來得通透和客觀。

重新評估過形勢之後,我發覺我呢班同事,出街做job可能難佢地唔到,但係跟客人長篇大論地用Email溝通解話,則對佢地嚟講係件苦差。主要原因係因為佢地嘅英文水準比較落後一點。於是乎,我硬住頭皮,自薦幫佢地處理呢堆英文書信。最初佢地都奇怪,點解有條傻仔肯主動幫佢地做啲佢哋覺得係「苦差」既工作,仲懷疑我到底係咪有啲乜嘢企圖。不過日子一日一日咁過,佢哋亦都越來越習慣,我會幫佢地搞掂呢堆佢哋最唔鍾意做既工作,對我既依賴越黎越深。偶然一日如果我告咗病假,佢地反而會搞到揦手唔成勢。

人既關係有時好微妙,當初呢班同事覺得,我呢條所謂嘅大學生,乜叉都唔識,淨係返嚟坐響office裡面讀書,入職起薪居然仲高過佢地呢班要出外跑街頻撲做嘢嘅同事,心裡面當然覺得條氣唔順。後來我改變咗相處既心態,主動為佢地提供多一點價值既時候,彼此既關係反而就180度扭轉過嚟。大家由睇我唔順眼,變成幾個月後既「稱兄道弟」,轉變之大,就連我自己都想像唔到。而事實上,當後來同呢班「兄弟」熟落咗之後,發現佢地呢班人,其實係幾有情有義的。

呢次經驗,對我日後既工作,以至後來創業做生意,影響其實好大。社會上面有好多跟人相處既竅門,任憑你讀書既時候讀得有幾叻,你都唔會有機會學得到返嚟。工作上有好多你以為同你撈亂骨頭,甚至以為係誓不兩立既所謂「敵人」,但係其實分隔響彼此之間既,往往只係一個大家都冇嘗試去搞清楚既低級誤會。人有時最愚蠢既地方,係縱容自己繼續被人肆意誤會,一直冇勇氣從「跟別人對立」既comfort zone裡面走出來。

呢幾個月既經驗,縱使並不太過愉快,但多年之後睇返轉頭,我覺得絕對值回票價。

*****

讀書時候既心穎,男孩子見到佢,十足螞蟻嬲蜜糖一樣。出來社會工作之後,呢個情況大概有點收斂了。讀書既時候,學生哥對「拍拖」同「談戀愛」既態度,幾乎等同當係一科「必修科」一樣。大家都係希望享受呢個戀愛過程,為此而不斷努力響身邊尋找「戀愛」既機會。

相比響校園裡面,「情敵」既數量少咗,那麼又是否等於威脅也同時減少?咁又未必。威脅既程度,在乎既往往係質量而非數量。真正要置你於死地既威脅,其實一個就夠了。讀書既時候,大家都年輕,追求心穎既「同學仔」們,有唔少都抱住「為想拍吓拖而搵個女仔嚟追」既態度,心態都係比較輕率的。離開校園之後,情況就唔一樣了。相比以前讀書時候既兒嬉,現在還會出手追求既人,態度都係相對認真的。當一個男人真正認真起黎既時候,威力有時可以好驚人的。

「橋,最近又有人追我了。」心穎講得很不在意。

「哦?係牙?今次又係啲咩人嚟架?」我吃著那塊大家樂牛扒,答不漫不經心。

過去咁多年,呢句對白我其實聽過無數次,早就見怪不怪了。曾幾何時,我曾經懷疑,心穎每次都將呢啲事情話俾我聽,其實係咪有心想我呷醋?呢個念頭以前時不時就會閃過我腦袋,從前喜歡鬥氣既我,會刻意裝出一副滿不在乎既衰相,以示抗議。後來有一次,我好認真咁同心穎討論呢個問題,佢既答案係咁既:「同你一早報定案先,坦坦白白,好過你乜嘢都唔知好似俾人呃住咁啦,到你有一日自己忽然發現有人走嚟追我果陣,唔駛嚇親,更加唔駛呷埋啲無謂醋丫嘛。」

佢呢個答案,讓我心裡慚愧咗好一段時間,覺得自己實在係太過低B幼稚了。我以為人地刻意想我呷醋,所以響我面前「示威」。但實情係體貼既女朋友驚我唔高興,會呷埋啲無謂既醋,所以選擇坦白。小人之心度君子之福,呢個可能係其中一個最佳既演譯。我掉轉頭響度諗,假如角色掉換,被人追求果個係我,我其實又會唔會好似心穎咁坦白,老早就向另一半報定案呢?

「算係同事黎既…係另一個部門既其中一個team head。」心穎咬了一咬飲管:「叫做Marcus。」

「哈哈,有冇我咁靚仔先?」我嘗試講個完全唔好笑既爛gag去回應,事實上,當我聽到今次追心穎既,係一個同我地level高一皮既對手,我個心其實係好寒的。

「邊有人夠我男朋友仔咁型仔架?」心穎大概也知道我響最近一年既自信心已大不如前,所以還特意補上一句:「放心,我對呢個男仔冇興趣,唔會心動的。」

我知道這是一顆刻意派既「定心丸」,出發點也肯定是好的。只是,心穎越刻意照顧我既感受,我心裡面反而覺得越難堪。

*****

自從我主動幫班同事搞掂佢地啲文書工作,偶然又幫佢哋應付吓啲鬼佬client之後,team裡面其他同事同我既關係,亦變得越黎越好。我地一team人,亦非常習慣呢個「佢地主外、我主內」既合作模式。捱咗大半年之後,我開始有啲「守得雲開」既感覺了。

風水佬話,有時人既運氣,一生之中總係會有三幾年頭頭碰著黑,做乜都唔順利的霉運期。我肯定,我響剛剛大學畢業之後果幾年,一定係屬於呢一類。

請我返嚟嘅Patrick,係佢一手「炮製」我呢份工既獨特Job Scope出嚟嘅。條team響佢嘅管理之下,呢個模式一直運作暢順。Patrick其實幾醒目,響我入職大概八個月之後,佢就跳咗去另一間規模更大既行家度做,職位聽講仲升高咗添。

接替Patrick嘅,係一個比佢年長十幾年既老鬼,叫七叔。

呢條七叔,響公司做咗十幾年,出晒名鍾意扮晒蟹但又冇料到。佢本來帶緊另一team engineer,不過佢果條team嘅engineer,個個都唔係好妥佢,於是走吓一個走吓又一個,到最後走剩冇幾個人。個個以為佢搞到自己條team咁款,怕且都係等炒架啦,點知佢行運,Patrick響呢個時候跳糟,公司有經驗既team head又唔夠人,出面搵人又唔容易,所以公司班大佬,就順理成章地,將七叔條team剩落嚟既幾個人手,合拼入我所身處嘅果條team裡面。就係咁,呢條冇料既七叔,冷手執個熱煎堆,被安排一拼「管理」埋我地呢一team既所有手足。

新人事新作風,同事們都有心理準備,往後既日子大概都唔會太好過。不過勢估唔到,轉變最大既,居然係我。

「阿橋呀可?聽講你係大學生嚟架可?」七叔樣衰衰地跟我說。

「係呀七叔,有咩吩咐?」我還是恭恭敬敬地跟佢說話。

「我就知道,以前Patrick仲響度既時候呢,你既工作安排係好特別嘅。」七叔一臉鄙視:「不過我想同你講清楚,響我眼中呢,你呢亭所謂大學生呢,同其他果啲冇讀U嘅兄弟呢,一X樣既遮,冇分別嘅。所以你係唔應該有咩特權,可以俾你每日都舒舒服服咁坐響office裡面嘆冷氣嘅。我份人一向好公平嘅,我唔理以前Patrick點x樣做,總之我要你哋個個都一樣。聽日開始,我會派job俾你出去client度做嘢。」

我聽完之後,心裡自知不妙。我坐咗響office大半年,只係不停讀書考試覆電郵,從來都冇hands on經驗既我,一時間點去client度出job呀?

「唔駛淆喎,你又係大學生,又係MCSE又係CCNP,咁x把炮,你唔會裝兩隻windows server都搞唔x掂呀?」七叔一臉得戚地說。

我定了定神,不敢作聲。

「算啦算啦…」七叔越講越得戚:「都知你呢亭淨係識讀書既廢engine唔x掂架啦!得啦,唔駛『劣』喎,我都唔會低九能到由得你搞臭公司個朵嘅!遇著你真係冇運行,總之得啦,我會分啲你handle到既job俾你做架啦!」

「咁即係咩?」我問。

「衣家點x知啫?聽朝睇下啲客落咩call先知丫架天才!」七叔一下子將聲線提高八度,好像慌死其他同事聽唔到咁:「總之俾啲最唔x駛用腦嘅job你做啦,咁安落啦!」

商業社會裡面,賤人呢樣嘢,總係梗有一個響咗近的。

Click here to add 米梓橋 on your Facebook

1 則留言: