Facebook名片

2013年5月5日 星期日

Episode Four

返到香港,好多朋友以為我最難適應嘅,必定係由千六呎嘅半山豪宅,搬去不足四百呎嘅北角唐樓。都係果句,後生仔嘅適應能力,往往比想像之中强得多。馬死落地行,返到屋企仲有一張屬於自己嘅床,有得食有得瞓,仲可以有咩投訴?

真正難適應嘅,係點樣同阿爸阿媽相處。

面對老豆,我只係覺得好嬲,嬲佢生意失敗令屋企環境變搞到如此境況。更加嬲佢對阿媽嘅不忠,令到阿媽二十年嚟都一直冇開心過。呢種憤怒嘅情緒,維持咗足足一年。回流香港嘅第一年,儘管住響同一屋簷下,但係我同老豆,係一句說話都冇講過,形同陌路。

至於面對阿媽,感覺就複雜得多了。面對住佢,我有一種不知從何而來嘅内疚感覺,同時又有一另種怨恨嘅心情…怨佢點解要呃我廿年;怨佢點解唔灑脱啲做人,乾脆離婚重新生活,總好過眷戀住呢個有名無實嘅「米太」稱謂。

*****

返到香港之後,心穎同我都第一時間去搵工作。唔到一個月,心穎就已經搵到一份外資銀行,做marketing嘅工作。人工仲幾唔錯添。至於我...我記番起老豆當日爆粗鬧我:「你讀呢科揾唔到食!」嘅說話,當我寄出咗N封求職信但幾乎全部石沉大海之後,我開始明白到,老豆當日點解火氣咁大了。

那一年,發生了兩件大事。小小超既盈科數碼動力既風頭一時無兩,以Leverage Buy Out既方式鯨吞了香港電訊。而佢老豆旗下TOM.COM嘅IPO,則掀起了認購潮。IT泡沫於香港,吹到前所未有地咁大。

我寄出既一大堆求職信,一直都收唔到回音。唯獨一間位於響觀塘既電腦設備服務公司肯俾一個見工機會我。我大學雖然主修地理,但除此之外我亦有修一科半科同資訊科技有關既科目。我響寄俾呢間公司既求職信裡面,特別有emphasize我有呢方面既認識,大概係因為咁,我才「終於」有一次面試既機會。

負責同我面試既人,係個大約三十出頭既人,叫做Patrick。佢亦係我出來社會做事之後遇到既第一個「老細」。

Patrick望住我份履歷,皺了皺眉:「米先生,你係大學生嚟㗎喎…仲要係外國留學果隻添喎。」

我唔明點解佢會有咁既疑問:「係呀,我響加拿大畢業…有咩問題?」

Patrick:「實不相瞞,響我地呢間公司裡面,大學生既數目並唔多既。特別係我管既呢條engineer team,更加係一個都冇。米生你既學歷咁高,我擔心你會覺得屈就遮。」

我其實自知我既大學成績其實唔係好見得人,GPA亦只係剛剛夠畢業過關,再加埋我所讀果科超冷門既學系,我呢張咁爛既Resume,如果寄去啲外資大機構果道,怕且老早就被人放咗入碎紙機裡面了。這點其實我是有自知之明的。現在我終於有個機會見工,見我既人居然話我既學歷「太高」,驚我會覺得屈就,我心諗,究境呢個係乜嘢世界?我呢亭唔湯唔水既所謂外國留學生,係咪就係正所謂果啲「高不成、低不就」既廢柴?

我還是硬著頭皮回答:「當然唔會覺得屈就啦。我係好需要一份工作,亦對資訊科技呢行好有興趣(唉,呢句當然係假的。),我知道我冇相關經驗,所以你剛才所講既問題,我絕對唔會介意。」

Patrick見我這樣回答,似乎尚算滿意:「你唔介意就好啦。不過有關點解我對你呢個candidate有興趣,我想同你坦白一啲。」

「哦?」我好奇。

「我哋班engine同事,其實個個都經驗豐富,出job做嘢絶對冇問題。」Patrick說:「不過佢哋有個共通點,就係冇人鍾意讀書考試。」

「我哋公司入面要keep住足夠數量嘅專業證書,先可以夠資格去bid啲政府同大機構嘅project做。我哋公司衣家hold住cert嘅數量其實只係掹掹緊夠,所以我需要有人幫公司去考多啲證書番嚟,保障我哋能夠繼續參與投標呢亭大project。我見你話晒係大學生,應該係讀得書吓,所以我希望請你番嚟,可以主力去幫公司考試。至於真正出job做嘢嘅工作,其他同事會負責的」

我聽完,坦白講我覺得份工嘅job scope實在係非常畸型,而且似乎career path都係好麻麻吓,不過我急需要一份工作,只要待遇還可以接受的話,我還是必定會接受工作的。

「人工方面嘛...」Patrick說:「一般嚟講,我哋呢度,呢個職位嘅入職起薪點係九千蚊,不過你有大學畢業學歷,我哋就破例俾到萬一蚊啦,有冇問題?」

問題?我其實還有乜嘢資格去有問題?見工當日我二話不說就當場應承佢哋下星期返工了。

終於搵到工作,我如釋重負。然而我心裡面唯一覺得唔開心嘅,係我份工嘅人工,比起心穎果份,少咗足足六千大圓。

比較之下,我其實覺得好羞家。

*****

就係咁樣,我就開始咗我作為全職考試機器嘅生涯。後來當我離開呢間公司嘅時候,我係真係考到一身都係證書。當年考果啲甚麼MCSE,CNE,CCNA,CCNP...網上面其實有試題讀的。問心講,只要肯讀,要考張證書到手,其實難度並唔高的。諷刺嘅係,由於我根本係全職幫公司考試,實際經驗幾乎係完全欠奉,縱使牌面上好似有好多專業資格咁,但我大概係連簡單如裝隻windows落部機度都會搞到雞手鴨腳般的「廢engine」。

由於我有degree嘅原因,我入職嘅薪金,比起同team嘅同事,係稍為高一點點的。人工比佢地高,但實際上佢地響工作上嘅知識同能力,都要比我高好多,大家條氣自然唔多順,對我呢個新嚟嘅所謂大學生亦唔多友善。

為此,我心情當然唔多暢快。

「橋,如果你越介意佢哋點對你...」那天我被同事們奚落了幾句,心情壞到透了。於是放工便一支箭般從觀塘走到中環找心穎:「你反而會不自覺咁同佢哋處於越對立嘅位置,對你其實冇好處喎。」

心穎同我坐響交易廣場對出嘅噴水池邊,我望住心穎一身行政套裝配高跟鞋嘅打扮,我忽然覺得,佢同我嘅差距變得好大。諗到呢道,忽然覺得有點心寒。

「不如諗吓,會唔會有啲乜嘢你可以幫到你啲同事做丫,令佢地工作得會變得容易啲。」心穎拖著我的手説:「要減低人哋對你嘅唔友善,我諗似終最重要嘅,係要人哋覺得你對佢地有價值先得嘅。我知道呢啲時候你一定唔會唔開心嘅,不過我相信我男朋友,佢一定有能力解決得到嘅。」

說罷,心穎給了我一個很甜嘅笑容。跟心穎拍拖多年,佢果個甜到漏嘅笑容,從來我都係招架唔住的。

「好啦,我要返番上去啦。」心穎放開了拖住我嘅手。

「吓?乜你原來仲未放得工?」我問。

「係呀,公司有project趕緊,今晚應該都要夜啦。」心穎說:「你好似面色麻麻,快啲返屋企抖下啦。我放工打電話俾你。」

「要唔要我夜啲嚟接你收工?」我問。

「唔駛啦!你都辛苦啦,早啲返去休息吧。」心穎在我臉上輕輕地吻上一下:「不過Thank you 阿橋,我走啦。」

心穎轉身就向交易廣場方向走去,我望住佢身影,不其然感到一陣不安嘅感覺。

我直覺話我知,心穎以女朋友身份留响我身邊嘅日子,可能已進入倒數階段。

Click here to add 米梓橋 on your Facebook

2 則留言:

  1. 「高不成、低不就」既廢柴, hahhahah

    回覆刪除
    回覆
    1. 你這句 “「高不成、低不就」既廢柴”,完全apply 都我現在的情況...

      刪除