Facebook名片

2013年5月20日 星期一

Episode Fourteen

最近睇波既時候,聽到有一位英超既領隊有一番咁樣既說話:「一場足球比賽裡面,球員『好想贏』,跟球員覺得『必須要贏』,本質上係有分別。勝負既分野,好多時就正正係響呢一點點既分別之上。」

跟心穎對話之後,有關創業呢件事,我既心態出現咗一點很微妙既變化:就正如那位英超領隊所講一樣,這次做生意,我既心態,由本來好想贏,不知不覺地轉變成覺得「一定要贏」。我不能承受再躭誤多女朋友幾年青春既代價。

「必須要贏」呢種心態,對人既另一個影響係,佢會逼使你誠實地面對自己;誠實地去反省一下,你響以前所打過既眾多「敗仗」當中,到底輸響邊度。人既自尊心有一種自我保護既機能,就係當你面對失敗既時候,你總會嘗試去諗千百個理由去「解釋」點解衰咗。然而絞盡腦汁去製作呢堆理由既原因,無非都係話俾自己聽,這些「失敗」實屬非戰之罪,錯不在自己。我返工冇前途只因為遇到個好似七叔咁既仆街老細;我做sales唔夠quota只因俾班老鬼搶x晒啲好客;我讀書不成只因個教授教到不知所謂…總之,以前有乜唔高興唔如意,我總會諗到一個半個似是而非既理由去解釋我既失敗,讓自己心裡「好過」一點,但從來我都冇去反省一下,其實不停失敗既原因,可能只係自己做嘢唔夠認真,學習又唔夠用心,處理事情既時候花得唔夠多心思,追逐一個所謂目標既時候又唔夠決心。

男孩子成長既過程裡面,總會有三幾次感到「開竅」既感覺。「開竅」既時候,你會忽然發覺,從前既自己原來好唔掂,以前自己不斷咁失敗,原來只係自己抵x死。當你忽然承認一直以來既自己其實真係抵死而且唔值得同情,拒絶再為自已編造更多嘅藉口,並認為自己必須要改變先可能會有轉機既時候,你既成長可能就真正出現了。

*****

做咗廿幾年人,呢一次創業可能係人生第一次「認真」去做既一件事。

不過創業呢種事情,唔係你話肯認真做就會保證你有成果的。創業既過程亦永遠都唔會好似想像中咁順利。最初當我話俾人聽,我準備創業做生意既時候,大家都係一盤一盤冷水咁照頭淋的。比較客氣既朋友,會話我既生意冇得做,又或者我太低估創業做生意既難度…總之創業並唔係我想像中咁簡單。佢地好心既話,仲會勸我要諗清楚三思,唔係到時蝕埋啲老婆本就喊都無謂。至於比較唔客氣既朋友、特別係長輩嘛…佢地就傾向話我呢個後生仔唔踏實,妙想天開以為可以一步登天,自己冇料仲咁大想頭想學人做老細,唔見棺材都都唔曉流眼淚,仲要買定花生睇我點樣輸到仆街咁話。

當時我當然冇理會呢班口臭既長輩,照原定計劃拿拿臨地成立咗間公司,響灣仔舊區租咗一個不足三百呎既分租寫字樓,我既「創業」生活就這樣地正式開始了。開頭既時候,高佬文同我單單係處理Charles間廠既project,都已經夠忙了。餘下既時間,我就利用做sales時儲落既client database,幫一班以前舊公司既engine手足,找尋秘撈既機會。而我自己則同班手足協議好,收取「中間人」既利潤。

公司開始既時候,因為有Charles單project頂住,所以生意表面上都尚算係順利。不過其實公司開業冇耐,哥哥就從文華酒店既窗口跳咗落嚟,沙士既個案亦到達高峰,出面個市,其實係前所未有咁淡靜。

Charles單project,大概頭尾做咗接近四個月,到完工收埋尾數既時候,沙士既恐懼已經算係消退得七七八八了。然而病毒消失了,但經濟依舊了無起色,我既公司亦進入咗零生意零收入既日子。我開始懷疑,我會唔會真係俾果班口臭既長輩批中。

因為今次,我係抱住「必須要贏」既呢種心情,當開業不久就遇上呢個情況,個心,其實好慌的。好彩既係,Charles單project,響高佬文同埋一班舊同事既協助之下,算係順利完成。Charles亦有信用地準時找數。呢筆數,夠幫我頂住幾個月,讓我算係有一點時間去重整我既生意。

然而我呢個咁「唔踏實」既人,響最心慌又最諗唔通既時候,講通我,令我最終冇放棄到既,居然係另一個「更唔踏實」既人…即係我老豆。

我老豆其實唔喜歡入賭場的。不過我覺得,佢係一個徹徹底底既賭徒。由佢當年搏咗條命偷渡落嚟香港開始,佢嘅際遇,就不停地大上大落。風光嘅時候佢可以帶住一家人搬上半山豪宅,晚晚大魚大肉;轉個頭落難嘅時候,傾家蕩產餐搵餐食仲要日曰債主臨門。我以前曾經好唔明白,點解佢輸過咁多舖,都依然係咁大膽咁唔識死,每舖都仲係賭到咁大。不過佢話,當日為咗了自由,連條命都幾乎可以唔要,當經歷過一次如此險死還生嘅經驗之後,查實仲有乜嘢會怕吖。

有日我將我嘅困局同我老豆提起,殊不知佢輕描淡寫咁同我講:「唔駛怕喎,小問題遮。」

「小問題?」我怪叫:「再過多幾個月冇生意,公司要摺埋架啦喎!」

「做生意遇著呢亭日子,時不時都會有架啦。」老豆說得輕鬆:「你選擇得做生意呢條路,就要令到自己擁有應付呢啲時候嘅心態至得。」

「超!你咁講同話我知阿媽係女人有乜分別?」我老没好氣地回答:「冇生意嘅時候,乜心態都冇用啦。」

「你咁樣講,我就肯定你其實唔明。」老豆講得有點得戚:「不如我講得白一啲,做生意嘅人,其實應該當自己係...隻小強。」

「咁禪,想噏乜春呀?」我問。

「即係咁,好多做生意嘅人之所以會輸,係因為佢地太過身驕肉貴啦。」老豆忽然一臉認真:「一到冇生意嘅時候就怨天怨地等運到。佢地總係以為,開咗個檔出嚟,有生意係應份嘅,戅居啦!心態錯九晒!實情其實係剛剛相反。由你抛個身出嚟做生意果一刻開始,你就好似俾人掟咗去荒島一樣,你每日嘅工作,就係不停地去求生。荒島上面唔通有電有煤氣爐俾你煮個麵煲個湯咩?你要保住條命仔,有樹皮就要食樹皮,得條蚯蚓響度就蚯蚓都要食架啦。最戅九嘅人係,都以經響個荒島上啦,仲要埋怨島上面冇自己平日食開果啲菜式,咁嘅心態做生意,死x梗啦。」

由細到大,老豆都最鍾意講埋呢亭似是而非嘅道理,我細個果陣,成曰當佢發噏瘋,佢啲道理永冇入耳,不過今日,也許係人生經歷豐富咗,同樣係似是而非嘅說話,但聽落,我卻覺得好似有點意思。

面對逆境嘅時候,人總係會不自覺咁埋怨自己運滯,覺得俾命運玩到自己一楝都冇。但實情係,呢個世界有幾多人係可以唔駛俾命運玩嘅呢?講到命運呢樣,永遠都係佢玩你嘅時候居多,你掌握到嘅時間其實為時甚少。用點樣嘅心態同命運周旋,大概係成長最需要學習嘅技能。

「阿仔,你知命運鍾意點樣玩你呀?拿,佢永遠唔會一鋪玩死你架,不過佢會不斷不斷咁打擊你,慢慢咁陰下陰下陰乾你,等你對自己冇晒信心,對呢個世界冇晒希望,等你慢慢相信,你呢一世都唔會有機會翻到身,到時候呢,佢就真係贏左你啦。」

「仔,等我話你知啦,你要贏到命運,一字咁淺,死唔認輸就得架啦。奇蹟總係會響最後關頭出現既。」

呢句說話,係佢響當時好認真咁同我講的。老豆同我講呢番說話嘅時候,正值係佢事業最低潮嘅時候,呢個時候講呢番說話,自然說服力亦麻麻地,特別係對佢果句「死唔認輸,奇蹟總係會響最後關頭出現」嘅麻木樂觀更加係非常之有保留,不過老豆响破產期滿後,憑住一次機會,居然奇蹟地東山再起。盡管同最風光嘅時間仲有一段距離,不過佢「翻身」嘅時候,已經係個六十幾歲嘅人。一個人到咗咁嘅年紀仲有如此魄力同自信,我其實覺得已經好唔簡單。

也不知算唔算被老豆嘅說話點化,響認為自已必須要贏嘅情況底下,我拒絶坐以待斃。高佬文同我決定將公司轉型...或者正確啲請,應該話係轉行先至啱。呢一次,保留下來嘅,只有原來嘅公司名稱,與及高佬文同我兩個嘅「拍檔」關係。我地接受當初決定做呢行,係一個草率並且錯誤嘅選擇,於是我地決定將公司嘅業務徹底改變,離開了IT,進入了一行高佬文和我都全無丁點經驗的行業重新開始。當周圍嘅人都批死,我哋兩個經驗全無嘅黃毛小子做呢一行係必死無疑嘅時候,呢間經過一次翻天覆地咁「轉行」嘅公司仔,卻居然能夠爆冷地生存下來。

奇蹟,原來真係會響最後關頭出現的。

Click here to add 米梓橋 on your Facebook

3 則留言:

  1. 睇依一章,好有『大時代』味道。

    回覆刪除
  2. 有種被你老豆當頭棒喝既感覺!

    回覆刪除
  3. 我很幸运,是关于我的婚姻,当夏拉贾博士带回我的丈夫,他与我分开了6个月。是SANDRA的名字。虽然我的嘴巴遍布全身,但还不足以感谢SHARAJA博士对我生命的帮助。我的丈夫和我离婚已经六个月了,没有他,他一直在痛苦和痛苦。所以,我到处寻找帮助,直到我遇到一个关于SHARAJA博士的博客,我在网上联系了他。我向他解释了我的情况,他答应我的丈夫24-48小时回到我身边,如果我的心脏还在为他跳动。我相信他,并且他保证会为我和我的丈夫准备一个咒语。我和哈萨德博士说的时候,我正好打电话给我。他道歉并说他需要我回来,现在我们在过去的9个月里再次幸福地生活...请每位阅读我需要帮助的文章的人都应该通过电子邮件联系Sharaja博士。 sharajasid@outlook.com了解更多信息
    如果你在那里,请仔细阅读
    下面列出的问题在这些方面也很完美......
    (1)你想要你的前任吗?
    (2)你总是做坏事吗?
    (3)你想推广你的办公室吗?
    (4)你想要那些跟随你的女人/男人吗?
    (5)你想要一个孩子吗?
    (6)你想变得富有吗?
    (7)你想绑你的丈夫/妻子吗?
    永远属于你?
    (8)需要资金支持吗?

    回覆刪除