Facebook名片

2013年5月12日 星期日

Episode Nine

我估,世界上其實係冇人喜歡長大的。

長大代表住承擔更多既責任,面對更殘酷既現實。我地縱使知道我地需要長大,但我地絕大部份既時間,都在拒絕長大。

然而一個男孩子由最初拒絕長大,到後來努力逼自己快點成長,背後總要有一些原因去推動。人到中年之後,見既事情越黎越多,親眼見證過既婚姻破裂過案,亦實在唔少。當中既一啲個案,正正係作為老公既一直唔願長大,做太太既於是千方百計咁希望老公成長起來。太太越係心急,說話就越不自覺地刺中老公既痛處。當果個傷口被最親既人不慎再刺一刀,婚姻關係從此就再冇辦法修復到像從前一樣。

大部份既男人,都係受軟唔受硬的。一個唔願長大既大細路,當感受到身後既女孩子對自己既不離不棄,再死蠢既,都總應該有一點點醒悟的。

*****

仲記唔記得,人生第一次諗轉工,背後係乜嘢原因驅使你?

心穎果晚既說話,當然係一個「導火線」,讓我覺得,無論如何我都一定要向前行。當然,諗得轉工當然係期望能搵到更多既錢,但決定離開既最大理由,係覺得自己唔可以無了期地停留響一個不斷磨滅自己鬥志同自信心既環境裏面。如果再唔變,我終有一日,係會被逼放開我拖住心穎既一雙手,將呢個同我一齊八年既女朋友,拱手相讓俾Marcus。而呢一日,可能距離現在並唔係好遠。

第一份工,我做咗差不多十八個月。整體既經驗,雖然係麻麻地,但係走既時候,我其實係好唔捨得,同我一team做嘢既果班「兄弟」的。

我拎住十八個月既騎呢工作經驗,再加上一份唔見得人既大學成績,搵工既難度,其實唔見得比十八個月前少。呢段時間,有人搵過我做保險,又有人問過我有冇興趣入行做地產經紀。總之,唔介意我「背景」既工作,幾乎清一色同「銷售」有關。由於我有些少IT背景,於是我就諗,反正都係做sales,咁倒不如做一行我比較熟架啦。就係咁樣,我搵咗一份,響電訊公司裡面既sales工作,負責corporate client。

轉工既時候,有唔少朋友都勸我要諗清楚,做sales係一份三更窮五更富既工作,絕無穩定可言。以當日我既經濟狀況黎講,呢個可能係個相當risky既選擇。動筆簽約之前,我個心其實仍是十五十六。

「仲未諗掂聽日簽唔簽?」食飯既時候,心穎見我冇乜胃口,大概也估到我正在為乜心情忐忑。

「始終未做過孭quota既工,萬一做唔到數…」我望住我那份平時最愛既大家樂牛扒餐,也好像吃不下去:「要咬老底既話,唔夠生活呀。」

「其實份工岩唔岩你,我都唔敢講,始終都係要做過先知。」心穎扁了扁咀:「不過如果只係因為擔心底薪唔夠生活既話,就唔好諗太多啦。我份工仲好穩定,平時都夠洗的,真係有需要既時候,我啲積蓄應該都可以幫到手既。」

「唔得!」我反應也蠻大的:「我唔駛女人錢架!點可以要你幫架!」

「橋,咪咁啦。」心穎見到我反應咁大,都嚇咗一跳:「我地一齊咁耐,唔好咁都要同我計啦好嗎?邊有得分咁清話邊個幫邊個架?」

我果陣雖然環境麻麻,但對於洗女朋友錢,我還是非常避忌的。我大概覺得,呢樣係男人既尊嚴問題。但話雖如此,心穎同我講到咁,我又真係諗唔到理由唔去簽約返工搏一搏。我總唔能夠話「因為我怕自己萬一做唔到數要咬老底,會令我有需要洗女朋友既錢」,所以我就放棄一個轉行既機會掛?大佬,講出黎都覺得自己冇志氣啦。如果我係心穎,知道男朋友係因為一個咁「懦夫」既理由而放棄份工既話,我諗我真係會轉頭就飛咗你了。

我既Sales生涯,就係如此這樣開始了。

好多人都話,Sales係冇尊嚴嘅工作,客人面前你像條狗,老細捽數果陣又可以對你肆意侮辱。總之做得呢行,「尊嚴」係必須要放埋一邊的。我做Sales果兩年,見到好多人,特別係女孩子,入行唔到幾個月,有啲甚至試用期都未過就急急腳走人,主要都係抵受唔住「欠缺尊嚴」呢樣嘢。人嘅際遇好得意嘅,你以為跟咗一個冇料老細,令你完全學唔到嘢,浪費曬啲時間咩?往後睇返轉頭,你先會發現,原來自己響同佢相處嘅過程裡面,佢都曾經有塞過錢落你袋的。好次對上份工嘅七叔咁,當你受過佢對你每日既無理且近乎人生攻擊嘅肆意踐踏後,做Sales果陣所遇到嘅所謂「冇尊嚴」,就真係唔覺得有咩大不了。

我能夠由一個,每日袋住士巴拿同螺絲批響褲袋,負責擔擔抬抬嘅「藍領」,變回一個著西裝打領帶嘅「白領」,心裡面已經覺得好滿足了。要我做條冇尊嚴嘅狗,我又有乜所謂?

大概係Sales嘅入職要求,較其他行業相對寛鬆一點點,入職之後,我先至發覺同我背景相近嘅同事,原來也為數不少。佢地都係大學畢業,但好多同我一樣,主修咗啲冷門科目,又或者係大學成績唔多見得人的。難聽一啲講,都係一班「次一等」嘅大學畢業生。讀緊書嘅時候,大家或者都唔發覺,「讀得唔好」係會對事業嘅起步有咁大嘅阻力,仲天真到以為,只要畢到業有張沙紙就乜都得。到真正踏入社會,撞過板遇過挫折,先識得後悔點解從前讀書嘅時候唔俾心機啲。

第一日返工,有另一個同我年紀相若,叫做Charles嘅後生仔,同我一齊入職,一齊受訓。都係果句,人嘅際遇往往係意想不到的。當日同Charles熟落起嚟,完全因為大家都去到新環境,咩人都唔識,總要埋堆搵個伴。勢估唔到,Charles日後會成為其中一個改寫我人生既關鍵人物。

*****

心穎爸爸被診斷出有病之後,除咗改變咗心穎嘅生活節奏同安排之外,仲有一樣嘢改變咗:身邊越嚟嚟越多人向我地兩個催婚。

三姑六婆話,我哋如果結婚,會有冲喜嘅作用,對世伯嘅病情有幫助。

倒係世伯份人明白事理:「唔駛理佢哋啦,啲人都傻嘅。係好番嘅點都會好番㗎啦,洗乜信埋啲咁嘅迷信嘢?」

世伯有病之後,還是樂觀積極地面對。我望住心穎同埋佢阿爸,越嚟越覺得,「愛笑」同埋「樂觀」呢亭特質,其實可能係有遺傳的。

三姑六婆嘅可怕之處,係有本事將一件完全冇發生過嘅事,講到繪形繪聲。最初佢地口痕痕向心穎催婚,主要都係因為話要冲喜。後來佢地發覺心穎同我「居然」已經拍咗八年幾拖,佢地就開始對我倆「点解仲唔結婚」作出大量揣測。最common嘅講法係,作為男朋友嘅我「仲未玩夠」,所以將婚期刻意拖延。有時甚至會有人苦口婆心地勸心穎:「你地拍咁耐拖都唔結婚,好容易就會散㗎啦!」我哋聽完呢啲人嘅「勸告」,也只可以胡胡混混耍過就算。只係呢啲說話聽得多,我哋嘅壓力亦隨之而越來越大。

隔咗冇幾耐,醫生提議世伯不如開刀將腫瘤切除,世伯冇考慮太多就決定做手術了。我唔知道,係咪因為世伯响診斷出有病之後,有食過中藥嘅關係,腫瘤切除後,化驗報告嘅結果居然話,個腫瘤變咗做良性。我哋縱然覺得匪夷所思,甚至覺得有点像神跡一樣,但係呢個康復嘅「結果」,確係令心穎同佢嘅家人都鬆咗一口氣。

世伯做完手術之後果日,心穎同埋我一齊去咗醫院嘅ICU探世伯。我哋探世伯嘅時候,化驗結果其實仲未出嚟,但係經過咗一次大手術,心穎同埋屋企人又經過咗好一段食唔安瞓唔樂嘅日子,到最後終於將腫瘤切除,果種「死過番生」嘅感受異常強烈。人生其實冇幾多至親,生命無常,你亦永遠唔會知道,你會響幾時失去佢哋。這些說話我明白好老土,但卻係百份之百嘅現實。

響ICU裏面望住心穎同世伯,我不其然諗起自己嘅老豆。佢同我,足足年半冇講過一句說話了。

到底係,我對佢嘅憎恨真係咁大,還是憎恨已過,但維持住如此嘅關係,原全只因面子過唔去?

Click here to add 米梓橋 on your Facebook

沒有留言:

張貼留言