Facebook名片

2013年5月15日 星期三

Episode Thirteen

時不時都會響報紙上讀到,有些朋友做了些很cool很勁既事,例如追尋了甚麼甚麼夢想,改變了甚麼甚麼世界;又時不時會聽到,有些朋友響事業上做到了點讓人羨慕既成就,爬得很高,也賺了許多錢。當他們被問到,成功既背後到底係怎麼樣既時候,佢地都會話俾你聽,自己點樣去尋夢,點樣努力,點樣刻苦地完成那些很cool既事情。偶然佢地會輕描淡寫地加一句:「我冇靠過屋企的。」

每次我聽到果句「我冇靠過xx」的說話,我總係會覺得有點un耳。

當一個人響一些領域上面做到了點成績出來,當事人曾經有付出過努力,我從來都唔懷疑。只係我相信每個人既成功,背後除咗個人既努力之外,其實總有好多在明在暗都幫過你既人。你既際遇,驟眼睇你可能以為只係偶然,但實際上,背後係有無數個為你默默付出過既家人、戀人、朋友多年來合力為你拼湊而成。你既成功,佢地功不可抹。當外人將成功既光環套上你既頭上時,你有冇記起那些曾經為你付出過既人?還是你已被四周嘅褒獎所蒙蔽,偏執地認為,今日嘅成功係全因為你自己?

真心的,我並唔仇富。人人都希望有錢,所以有錢並唔係罪過,但有錢既孩子唔懂得感恩卻係問題。我曾經係個食飽無憂米既有錢仔,同樣我亦經歷過忽然變成一窮二白既過程。咁講可能好膚淺,但我這些小小既經驗,卻讓我感受很深刻,明白到即使係同一個人,當分別處於「食飽無憂米」,與及「手停口停」既狀態之中時,自信心既高低,與及追逐夢想既勇氣,可以有幾大既差別。追逐夢想既過程之中,你可能的確冇向身邊既人伸手拎過一分一毫,但她們對你一直不離不棄,日積月累地所賦予俾你既自信心,與及千方百計讓你可以擁有那種「無後顧之憂」既感覺,遠比她們用「真金白銀」去支持你做你想做既事,來得珍貴千萬倍。

每一個成功既背後,不論大小,總是由許多錯綜複雜既人和事編織而成。人生裡面能夠遇到那些人那些事,讓你有機會做自己想做既事,那就已經是很大的運氣了。

要懂得感恩,運氣才會持久。

*****

新既一年,香港經濟持續轉壞。社會上傳出有某種呼吸道疾病好厲害,會死人的。街上開始出現越黎越多帶上口罩既人,電視既新聞,播放住大陸某某廠房內,工人邊開工,邊煲醋既畫面。

經濟疲弱,加上Charles和德哥都離開了,公司只剩下我一個人,「勢孤力弱」,要meet quota,真係談何容易。

果一晚,Charles約咗我到酒吧飲酒,話有嘢想搵我傾。

我到酒吧既時候,Charles已經老早響度等我。我除低面上既口罩:「嗨!咩料呀?」

「到咗拿?」Charles好似精神麻麻地:「呢排咩環境呀?」

「妖,可以咩環境吖。」我苦笑:「你又唔響度,德哥又唔響度,冇人射單俾我救命,個市仲要咁淡,梗係又咬老底啦。連續兩個月都係咁啦陰功…俾阿頭捽到皮都甩呀。」

「咁大鑊?」Charles嘆氣說:「睇怕短期内都好難有轉機喎。」

「係呀,都唔知仲要咬多幾內老底。」我無奈地說:「有啲風話,上面啲老細話睇多兩個月喎。情况再冇改善,就要開始cut人啦。怕且到時都冇運行㗎啦。唔好講啲衰嘢,搵我出嚟咩事?」

「係咁嘅。」Charles喝了一口啤酒:「我返咗屋企幫手之後,認真睇過間廠,唉,好唔掂呀。唔認真搞搞佢,過幾年亭執都似。」

「下?咩咁唔掂呀?」我好奇。

「成間廠,low tech 到我都唔敢相信。」Charles講到有點勞氣:「乜叉都係人手,完全冇system可言,搞到啲order全部甩甩漏漏,浄係因為啲甩漏嘢,搞到要賠錢俾客,都已經食曬所有利潤。所以我想好好地幫間廠,做一次『現代化』既工程,搵人幫佢寫番套system,買番多幾件IT設備,總之,成間廠要upgrade啦。我記得你之前做過IT設備公司,我想睇吓你有冇人介紹之嘛。」

「你呢單嘢,唔平架喎…閒閒地幾十萬落樓喎。」我說:「你有冇預夠budget架?」

「我就係知道貴,所以先嚟問你有冇平既介紹囉…」Charles說:「例如會唔會有啲新入行又信得過既公司,肯平做?」

新入行?信得過?

我忽然醒起,剛回流香港,仲未搵工做既「天才兒童」高佬文。如果佢肯做呢單project,加埋我以前響舊公司識落果班兄弟肯杖義freelance幫我手,Charles心目中果間「新入行」又「信得過」既公司,可唔可以係屬於我既呢?

「等等...」我嘗試盡力整頓我嘅思緒:「Charles,如果我話你聽,我有一個班底可以幫你完成呢個project,而我會負責幫你co-ordinate晒成件事,你會唔會考慮?」

「你認真㗎?」Charles打了個突。

「認真的。」我說。

「你打算自己做生意?」Charles問。

「暫時都唔敢講。」我坦白地說:「但係如果真係接你呢單job做,我會辭咗依家份工,全職去做的。」

「你俾幾日時間我。」我吸了口大氣:「等我安排一下,到時我再嚟搵你,睇下有冇機會成事,OK?」

從酒吧返到屋企,我心裡有一種不能形容嘅興奮感覺。直覺話我知,呢一次,係會成事的。

我漏夜打電話俾高佬文,簡略同佢提起有關剛才Charles呢個project,與及一齊做生意嘅可能性。高佬文還未聽我講完整個故事就回答:「好吖,搞生意咁過癮梗係預埋我。細節出嚟再傾。」

真的,從冇諗過會如此順利。第二朝一早,我連忙打電話俾以前舊公司嘅兄弟,問佢地有冇時間做freelance。果陣時,外面個市靜過鬼,班engine舊同事查實都冇咩job出。佢地忽然聽到話有秘撈賺,當然有興趣接。

一切似乎都好順利,對於今次「創業」嘅可能性,我嘅感覺亦變得越來越實在。

但我知道,我仲需要一個人嘅支持,呢件事我先能夠放心去做。

*****

剛剛過去嘅十一月,心穎同我才剛慶祝過拍拖十週年。以我地仲只係廿幾歲嘅年紀,我哋居然已經一齊足足十年,我覺得簡直係匪夷所思。

近呢大半年,有關結婚嘅計劃,我哋討論得越來越多。我亦好努力咁響度儲錢,諗住過多兩年,就可以儲夠錢娶心穎過門。呢個兩年嘅時間表,其實都算係心穎同我嘅共識。

忽然跑出嚟嘅創業計劃,我心裡好清楚,佢會徹底搞亂我地之前所有有關結婚嘅部署。創業代表我要辭掉工作,響創業初期會零收入,原先我儲落本來諗住用嚟結婚嘅錢,會需要拎出嚟擺落檔生意度,而且做生意有風險,好可能最終會失敗收場。如果我響呢個時候選擇創業嘅話,變相等於宣報之前plan落既結婚計劃需要擱置。

心穎同我一齊十年了。一個女孩子願意響你身上花上十年青春,現在你忽然話要創業做生意,又唔知要再躭誤呢個女仔多幾多年了。我覺得,我如果真係咁做,其實好自私。果一晚同Charles商量完之後嘅興奮,好快就被我對心穎嘅歉疚所掩蓋。

果一晚,我約左心穎響佢樓下嘅公園仔,將呢幾曰屈響我心裡面嘅呢件事,一五一十地講俾佢聽。

心穎聽完之後,沉默咗好一陣子。

我自覺慚愧,心諗,如果心穎真係唔想我做呢件事嘅話,咁我就放棄吧。

「橋,你想做生意,係認真的嗎?」心穎拖著我的手問。

「嗯。」我點了點頭:「不過如果你唔想嘅話...我可以放棄,冇問題的。」

「橋,如果你真係想去做嘅話...」心穎深呼吸了口氣:「去做吧。唔駛擔心我的。」

「心穎,我真係可以唔做的...」我隱約見到心穎眼眶裡面好像有點淚水。心穎平日很少流眼淚的,當我望見這個樣子既佢,我心裡面那份内疚嘅感覺,好重好重。

「如果因為我而要你放棄呢次機會,我一定會好內疚,而我知道你亦一定會好唔開心的。」

「而你話俾我聽,呢件事你會做得到,我就相信你會做得到。」

「我只想我身邊最親嘅人,能夠每日都開開心心咁過。至於其他嘅事,其實都唔重要了。」

我望住眼前嘅呢個女孩子,呢個響過去十年,一直對我不離不棄嘅人 。我心裡面除了果份超沉重既歉疚感覺外,還清楚地聽到一把堅定嘅聲音:「米梓橋,你一定要讓呢個女孩子,往後嘅日子過得好。幸。福。」

4 則留言:

  1. 難怪你一再強調, 沒身邊人嘅支持, 成功嘅機會相對地少.

    沒你父親送你去外國讀書, 就唔會認識ck嫂; 沒ck嫂咁善解人意, 你快樂佢就開心嘅情操, 亦唔會造就今日事業有成嘅ck.

    一個女仔將十年青春付託畀你, 雖然年紀唔算大, 但都希望可以有個名份, 唔講出口, 只因為唔想加重你壓力, 其實內心應該幾心急如焚. 以為短期內將可如願啦, 點知你又話要創業, 萬一創業未成又要由頭等過, 相信嗰刻ck嫂都幾down, 不過down還down, 佢依然以你為先, 冇佢嘅支持, 亦唔會有今日成功嘅ck(當然都要加上ck嘅努力與天份啦). 一個咁體貼又咁好嘅女子, 好在能與之終成眷屬, 否則我一定戥你走寶而哭崩長城.

    回覆刪除
  2. "她們對你一直不離不棄,日積月累地所賦予俾你既自信心,與及千方百計讓你可以擁有那種「無後顧之憂」既感覺" - 我一直懷疑身邊人嗰份超人嘅自信心,係因為自細背後有咁嘅父母支持同放手比佢去行自己想行嘅路。

    回覆刪除
  3. 好欣慰地已經知道你無走寶錯過哩個好女仔

    回覆刪除